ORDIN
nr. 596 din 26 iunie 2014 privind aprobarea
Având în vedere
Referatul de aprobare nr. 31.842/DI din 16 iunie 2014 al Direcţiei politici,
strategii şi proiecte în silvicultură,
În temeiul
prevederilor art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 470/2014
pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi
comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a
materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a
unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010
al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire
a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din
lemn, precum şi ale art. 6 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 428/2013
privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru ape, păduri şi
piscicultură, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului
nr. 48/2013
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice
şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor
climatice, cu modificările şi completările ulterioare,
(1)Se aprobă Metodologia de testare a implementării
Sistemului informaţional integrat de urmărire a materialelor lemnoase prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
METODOLOGIE din 26 iunie 2014 de testare a implementării Sistemului
informaţional integrat de urmărire a materialelor lemnoase
(1)Pentru asigurarea transmiterii de
către utilizatorii care nu au conturi deja create în Sistemul informaţional
integrat de urmărire a materialelor lemnoase, denumit în continuare SUMAL,
online sau offline, după caz, a informaţiilor standardizate conform
prevederilor art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea
materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor
lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20
octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc
pe piaţă lemn şi produse din lemn, sunt necesare generarea de conturi de
utilizator - user şi parola de acces - şi trimiterea acestora pe e-mail
persoanelor care vor utiliza aplicaţiile mobile/desktop de raportare/control
ale sistemului.
(2)Pentru asigurarea transmiterii
informaţiilor standardizate de către utilizatorii care au deja conturi create
în SUMAL este necesară acordarea drepturilor de acces la aplicaţiile de raportare
online/control al raportării.
(3)Generarea şi transmiterea conturilor
de utilizator prevăzute la alin. (1) se realizează automatizat, urmându-se o
procedură strictă prin care informaţiile necesare generării se introduc în baza
de date SUMAL de către personalul din cadrul inspectoratelor teritoriale de
regim silvic şi vânătore, denumite în continuare ITRSV, sau, după caz, din
cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, denumită în
continuare Departament.
c)personal silvic din cadrul ocoalelor silvice, din
cadrul Structurilor de rang superior, precum şi din cadrul Institutului de
Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti şi al unităţilor subordonate acestuia;
(la
data 11-sep-2014 Art. 2, alin. (1), litera C. din capitolul I modificat de Art.
I, punctul 1., litera A. din Ordinul 728/2014 )
d)angajaţi ai operatorilor economici deţinători ai
acordului de distribuire a avizelor de însoţire pentru transportul materialelor
lemnoase, emis conform prevederilor legale, denumit în continuare acord;
e)angajaţi ai operatorilor economici specializaţi în
transport cu care operatorii economici deţinători ai acordului au încheiat
contracte pentru transportul materialelor lemnoase;
f)angajaţi ai autorităţilor vamale unde se efectuează
vămuirea materialelor lemnoase, abilitaţi de către Direcţia Generală a Vămilor.
(la
data 11-sep-2014 Art. 2, alin. (1), litera F. din capitolul I modificat de Art.
I, punctul 1., litera A. din Ordinul 728/2014 )
(2)Pentru categoriile de utilizatori
prevăzute la alin. (1) lit. a), acolo unde există deja conturi de utilizatori
create în SUMAL, se acordă în continuare drepturile de acces la aplicaţiile de
raportare online/control al raportării pentru toate conturile active.
(3)Pentru categoriile de utilizatori
prevăzute la alin. (1) lit. b), deoarece nu există conturi de utilizatori
create în sistemul SUMAL, ITRSV în raza de competenţă/Departamentul are
obligaţia de a asigura împreună cu administratorul IT introducerea în SUMAL a
persoanelor juridice denumite «Inspectorate judeţene de poliţie/Structurile
teritoriale ale Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră» şi, după caz,
Inspectoratul General al Poliţiei Române/Inspectoratul General al Poliţiei de
Frontieră Române, care vor accesa sistemul SUMAL, setând funcţia «POLIŢIST», cu
verificarea prealabilă a validităţii adreselor de e-mail ale ofiţerilor şi
subofiţerilor împuterniciţi.
(la
data 11-sep-2014 Art. 2, alin. (3) din capitolul I modificat de Art. I, punctul
1., litera B. din Ordinul 728/2014 )
(4)Pentru categoriile de utilizatori
prevăzute la alin. (1) lit. c), ITRSV are obligaţia de a introduce în SUMAL
ocoalele silvice şi, după caz, structurile de rang superior, precum şi
Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti şi unităţile subordonate
de pe teritoriul de competenţă, care vor fi setate ca angajatori, iar în cadrul
fiecărei structuri silvice de administrare vor introduce datele persoanelor
fizice care vor accesa SUMAL, setând funcţia «SILVICULTOR», cu verificarea
prealabilă a validităţii adreselor de e-mail ale persoanelor fizice respective.
(la
data 11-sep-2014 Art. 2, alin. (4) din capitolul I modificat de Art. I, punctul
1., litera B. din Ordinul 728/2014 )
(5)Pentru categoriile de utilizatori
prevăzute la alin. (1) lit. d), unde nu există conturi de utilizatori create în
SUMAL, ITRSV are obligaţia de a introduce în SUMAL datele persoanelor fizice
care vor accesa SUMAL, setând ca angajator operatorul economic respectiv şi
funcţia "OPERATOR AVIZE ONLINE", cu verificarea prealabilă a
validităţii adreselor de e-mail ale persoanelor fizice respective.
c)adresă de e-mail validă pentru fiecare persoană
fizică, pentru a primi numele de utilizator şi parola transmise de
administratorul IT al SUMAL.
(la
data 11-sep-2014 Art. 2, alin. (6), litera C. din capitolul I modificat de Art.
I, punctul 1., litera C. din Ordinul 728/2014 )
(7)Pentru categoriile de utilizatori
prevăzute la alin. (1) lit. e), deoarece nu există conturi de utilizatori
create în SUMAL, ITRSV are obligaţia de a introduce în SUMAL datele persoanelor
fizice care vor accesa SUMAL, în cazul în care se impune generarea codului offline
la expedierea din platformele primare, setând ca angajator operatorul economic
respectiv şi rolul "TRANSPORTATOR", cu verificarea prealabilă a
validităţii adreselor de e-mail ale persoanelor fizice respective.
(8)Pentru categoriile de utilizatori prevăzute
la alin. (1) lit. a) şi f) care utilizează componenta "Wood
Tracking", în situaţia în care nu există conturi de utilizatori create în
sistemul SUMAL, ITRSV în raza de competenţă/Departamentul are obligaţia de a
introduce în sistemul SUMAL datele persoanelor fizice care vor accesa sistemul
SUMAL, setând ca angajator operatorul economic respectiv şi funcţia
"INSPECTOR", cu verificarea prealabilă a validităţii adreselor de
e-mail ale persoanelor fizice respective.
(1)În baza informaţiilor din sistem
introduse conform procedurilor prevăzute la art. 2, administratorul IT al SUMAL
generează printr-o procedură automatizată şi trimite utilizatorilor prin e-mail
datele de logare ale conturilor de utilizatori - numele de utilizator şi parola
de acces, cu drepturi de acces specifice fiecăreia din categoriile de
utilizatori prevăzute la art. 2.
(la
data 11-sep-2014 Art. 3, alin. (1) din capitolul I modificat de Art. I, punctul
2. din Ordinul 728/2014 )
(2)Acordarea/Retragerea în continuare a
drepturilor de acces se face de către administratorul IT al sistemului SUMAL în
baza comunicărilor ITRSV/Departamentului, după caz, a identităţii persoanelor
abilitate, în baza prevederilor prezentului ordin şi a procedurilor aprobate de
conducerea Departamentului.
Utilizatorii aplicaţiilor pentru telefoanele mobile sau tablete, din
punct de vedere hardware şi software, au nevoie de următoarele dotări minime:
a)telefon mobil sau tabletă care să permită conexiune de
date mobilă, să aibă receptor GPS integrat şi. ca sistem de operare, fie
Android 2.2 sau oricare dintre versiunile următoare acesteia, fie Windows Phone
8;
Procedura de instalare a aplicaţiei denumite Wood Tracking -
trasabilitatea lemnului, respectiv componenta "agent Wood Tracking"
şi componenta de control "inspector IWood Tracking" se pun gratuit la
dispoziţia utilizatorilor pe site-urile www.ape-paduri.ro şi
www.apepaduri.gov.ro.
Perioada
|
ITRSV
organizator
|
Judeţul
pe teritoriul căruia se organizează testarea
|
|
I
|
2
iulie-20 septembrie 2014
|
Braşov
|
Sibiu
|
Ploieşti
|
Argeş
|
||
Cluj-Napoca
|
Alba
|
||
II
|
23
iulie-20 septembrie 2014
|
Oradea
|
Bihor
|
Timişoara
|
Caraş-Severin
|
||
Râmnicu Vâlcea
|
Vâlcea
|
||
III
|
22
august-20 septembrie 2014
|
Suceava
|
Suceava
|
Focşani
|
Vrancea
|
||
Braşov
|
Covasna
|
(11)Începând cu
data de 21 septembrie 2014 se organizează la nivel naţional, pentru toate judeţele,
testarea transmiterii de către emitenţii avizelor de însoţire în SUMAL, online
sau offline, după caz, a informaţiilor standardizate, precum şi în ceea ce
priveşte interogările SUMAL privind validitatea codului unic şi a existenţei
codului offline.
(la
data 11-sep-2014 Art. 6, alin. (1) din capitolul III completat de Art. I,
punctul 3. din Ordinul 728/2014 )
(2)Ocoalele silvice private şi de stat
şi operatorii economici deţinători ai acordului de distribuire a documentelor
cu regim special care au sediul social, punct de lucru sau care recoltează/
depozitează/transbordează/prelucrează/comercializează/efectuează activităţi de
import-export cu materiale lemnoase în judeţul pe teritoriul căruia se
organizează testarea au obligaţia de a respecta prevederile prezentului ordin
sub sancţiunea suspendării acordului de distribuire a documentelor cu regim
special de către ITRSV competent teritorial, după o notificare scrisă
prealabilă.
(la
data 11-sep-2014 Art. 6, alin. (2) din capitolul III modificat de Art. I,
punctul 4. din Ordinul 728/2014 )
(3)Testarea obligatorie prevăzută la
alin. (2) se poate realiza şi de operatori economici din alte judeţe decât cele
prevăzute la alin. (1), la solicitarea acestora.
(4)Angajaţii Departamentului/ITRSV, ai
ocoalelor silvice, ai structurilor de rang superior, precum şi ai Institutului
de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti şi ai unităţilor subordonate, ai
Ministerului Afacerilor Interne şi ai autorităţilor vamale au obligaţia de a
verifica dacă se utilizează aplicaţia, iar, dacă vor constata că aplicaţia nu
se utilizează, aceştia vor informa în scris de îndată ITRSV competent pentru a
lua măsuri în vederea dispunerii utilizării aplicaţiei, iniţial prin
notificarea în scris a profesioniştilor care nu utilizează aplicaţia, iar, la
următoarea constatare, profesioniştilor care nu se conformează li se suspendă
acordul de distribuire a documentelor cu regim special; administratorul IT al
SUMAL va proceda la anularea numelui de utilizator şi a parolei de acces pentru
aplicaţie, în baza solicitării transmise de ITRSV competent teritorial.
(la
data 11-sep-2014 Art. 6, alin. (4) din capitolul III modificat de Art. I,
punctul 4. din Ordinul 728/2014 )
(1)În etapele de testare prevăzute la
art. 6 se vor folosi formularele de avize de însoţire şi registrele de evidenţă
a intrărilor-ieşirilor de materiale lemnoase aflate în uz, emise şi distribuite
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 996/2008 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa,
circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de
depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn
rotund, cu completările ulterioare.
(2)Pe formularele avizelor de însoţire
prevăzute la alin. (1), codul unic, data, ora, minutul şi secunda, pentru care
există obligaţia înscrierii în avizul de însoţire conform prevederilor art. 3
alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 470/2014, se înscriu după cum urmează: codul online se înscrie
în spaţiul de sub rubrica 3, iar codul offline se înscrie în spaţiul din
rubrica "Vize control circulaţie"; în rubrica "Data şi ora
plecării transportului" se înscriu data, ora, minutul şi secunda.
(3)În cazul completărilor din anexa nr.
7 la Normele referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea
materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor
lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 996/2008, cu completările ulterioare - registrul de evidenţă a
intrărilor-ieşirilor de materiale lemnoase, codul unic verificat asupra
validităţii/generat, precum şi data, ora, minutul şi secunda se consemnează în
coloanele "Data şi ora intrării" şi "Data şi ora ieşirii",
după caz.
a)să instaleze aplicaţia «agent Wood Tracking» şi să
realizeze cu succes o primă autentificare online la aceasta, prin completarea
corectă a combinaţiei nume de utilizator-parolă de acces; în urma primei
autentificări, aceste date rămân memorate, în situaţia în care nu se părăseşte
aplicaţia prin delogare; în cazul delogării este necesară reluarea completării
acestor date;
b)să transmită în SUMAL, online sau offline,
informaţiile standardizate în baza aplicaţiei «agent Wood Tracking» la
începerea transportului materialelor lemnoase de la locul de
recoltare/depozitare/achiziţie/custodie/transbordare/locul liberului de vamă în
cazul importului, de pe telefonul mobil/tableta aflat/aflată în mod obligatoriu
la locul începerii transportului;
c)să completeze, cu majuscule, informaţiile
standardizate, în câmpurile generate de aplicaţie, care, după verificarea
corectitudinii acestora de către utilizator, se transmit în SUMAL în vederea
obţinerii codului unic sau a codului offline, după caz; operatorii economici
care achiziţionează/depozitează/ transbordează/prelucrează/comercializează
materiale lemnoase sau efectuează operaţiuni vamale de export pentru materiale
lemnoase au obligaţia să verifice validitatea codului unic online şi să urmeze
procedurile legale, după caz.
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (1) din capitolul IV modificat de Art. I,
punctul 5., litera A. din Ordinul 728/2014 )
a)în cazul în care actul de punere în valoare - APV -
reprezintă documentul ce face dovada provenienţei legale, în câmpurile generate
de aplicaţie se completează numărul unic al APV-ului generat de SUMAL, seria şi
numărul avizului de însoţire primar, punctul de încărcare, specia, sortimentul,
volumul în metri cubi, numărul de înmatriculare al mijlocului de transport,
punctul de descărcare; aplicaţia face legătura dintre numărul de APV şi
autorizaţia de exploatare generate din SUMAL, cu emitentul avizului de însoţire
primar;
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (2), litera A. din capitolul IV modificat de
Art. I, punctul 5., litera B. din Ordinul 728/2014 )
b)în cazul în care registrele de evidenţă a
intrărilor-ieşirilor materialelor lemnoase reprezintă documentul care face
dovada provenienţei legale, în câmpurile generate de aplicaţie se completează
seria registrului unic, numărul paginii şi poziţiei din registrul unic de
evidenţă a intrărilor-ieşirilor materialelor lemnoase, seria şi numărul
avizului de însoţire, punctul de încărcare, specia, sortimentul, volumul în
metri cubi, numărul de înmatriculare al mijlocului de transport, punctul de
descărcare; poziţia din fiecare pagină din registrul unic de evidenţă a
intrărilor-ieşirilor materialelor lemnoase se numerotează începând cu cifra 1;
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (2), litera B. din capitolul IV modificat de
Art. I, punctul 5., litera B. din Ordinul 728/2014 )
c)în cazul transbordării materialelor lemnoase dintr-un
mijloc de transport în altul, situaţie în care avizul de însoţire reprezintă
documentul prin care se face dovada provenienţei legale, în câmpurile generate
de aplicaţie se completează seria, respectiv numărul avizului de însoţire în
baza căruia urmează să se elibereze un nou aviz de însoţire, punctul de
încărcare, seria şi numărul noului aviz de însoţire, specia, sortimentul,
volumul în metri cubi, numărul de înmatriculare al mijlocului de transport,
punctul de descărcare; în acest caz, utilizatorii au şi obligaţia obţinerii
codului unic online care se înscrie atât în noul aviz, cât şi în avizul de
însoţire în baza căruia s-a eliberat acesta;
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (2), litera C. din capitolul IV modificat de
Art. I, punctul 5., litera B. din Ordinul 728/2014 )
d)în cazul achiziţionării de către achizitori a
materialelor lemnoase, situaţie în care avizul de însoţire reprezintă
documentul prin care se face dovada provenienţei legale, în câmpurile generate
de aplicaţie se completează seria, respectiv numărul avizului de însoţire în
baza căruia urmează să se elibereze un nou aviz, seria şi numărul noului aviz
de însoţire, punctul de încărcare, specia, sortimentul, volumul în metri cubi, numărul
de înmatriculare al mijlocului de transport, punctul de descărcare;
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (2), litera D. din capitolul IV modificat de
Art. I, punctul 5., litera B. din Ordinul 728/2014 )
e)în cazul în care procesul-verbal de confiscare
reprezintă documentul ce face dovada provenienţei legale, în câmpurile generate
de aplicaţie se completează numărul unic generat de SUMAL al procesului-verbal
de confiscare, seria şi numărul avizului de însoţire, specia, sortimentul,
volumul în metri cubi, punctul de încărcare, numărul de înmatriculare al
mijlocului de transport, punctul de descărcare;
(la
data 11-sep-2014 Art. 8, alin. (2), litera E. din capitolul IV modificat de
Art. I, punctul 5., litera B. din Ordinul 728/2014 )
f)în cazul materialelor lemnoase importate din state
terţe, provenienţa se identifică prin declaraţia vamală de import şi, după caz,
licenţa FLEGT; în acest caz, în câmpurile generate de aplicaţie se completează
elementele declaraţiei vamale de import şi, după caz, ale licenţei FLEGT;
punctul de încălcare, sortimentul, volumul în mc, numărul de înmatriculare al
mijlocului de transport, punctul de descărcare.
În situaţia în care la locul de încărcare nu există semnal GSM,
emitentul avizului de însoţire are obligaţia transmiterii în SUMAL, offline, a
informaţiilor standardizate în baza aplicaţiilor «agent Wood Tracking», în
funcţie de cine realizează transportul, astfel:
a)când transportul se realizează cu transportatori
specializaţi în baza unui contract de prestări servicii, transportatorul este
obligat să instaleze şi să utilizeze aplicaţia «agent Wood Tracking», emitentul
avizului generând codul offline prin introducerea informaţiilor standardizate
de pe aplicaţia transportatorului accesând meniul aplicaţiei prin completarea
corectă a numelui de utilizator şi a parolei primite şi apoi înscrie codul
offline pe avizul de însoţire. Atât emitentul avizului, cât şi transportatorul
semnează pe avizul de însoţire, iar transportatorul are obligaţia să menţină
dispozitivul de pe care a fost generat codul offline în stare de funcţionare
şi, de îndată ce este primit codul online, să îl înscrie pe avizul de însoţire.
După obţinerea codului offline/online, după caz, aplicaţia nu va mai permite
generarea unui alt cod de către transportator Dacă transportatorul nu are
aplicaţia «agent Wood Tracking», emitentul avizului de însoţire nu va înmâna
transportatorului avizul de însoţire;
b)când transportul se realizează cu mijlocul de
transport al operatorului economic care eliberează avizul de însoţire,
emitentul avizului generează codul offline prin introducerea informaţiilor
standardizate de pe aplicaţia care însoţeşte mijlocul de transport folosind
numele de utilizator şi parola emitentului, înscrie codul offline pe avizul de
însoţire, semnează atât conducătorul auto, cât şi emitentul pe avizul de însoţire,
iar conducătorul auto are obligaţia să menţină dispozitivul de pe care a fost
generat codul offline în stare de funcţionare şi, de îndată ce este primit
codul online, să îl înscrie pe avizul de însoţire. Dacă mijlocul de transport
nu are aplicaţia «agent Wood Tracking», emitentul avizului de însoţire nu va
înmâna conducătorului auto avizul de însoţire;
c)după ce transportatorul a instalat aplicaţia «agent
Wood Tracking», drepturile de logare pe telefonul conducătorului auto revin
emitentului avizelor de însoţire a materialelor lemnoase de la punctul de
încărcare, care introduce şi transmite informaţiile standardizate în aplicaţie
în baza combinaţiei nume de utilizator - parolă de acces a emitentului
avizelor. După ce codul online a fost generat, conducătorul auto îl înscrie pe
aviz;
d)pentru continuarea transportului materialelor lemnoase
transbordate sau pentru continuarea transportului în cazul imobilizării
mijlocului de transport pentru cauze de forţă majoră, dintr-o zonă fără
accesibilitate GSM sunt obligatorii obţinerea codului unic online. precum şi a
datei, orei, minutului şi secundei şi înscrierea lor în avizul de însoţire care
însoţeşte transportul, pentru cantităţile care se transbordează sau sunt
imobilizate, prin deplasarea prealabilă în zonă cu semnal GSM.
(la
data 11-sep-2014 Art. 9 din capitolul IV modificat de Art. I, punctul 6. din Ordinul 728/2014 )
(1)Eliberarea acordurilor de
distribuire şi utilizare a formularelor de avize de însoţire a materialelor
lemnoase prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 996/2008, cu completările ulterioare, se face în condiţiile
reglementate prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 584/2008 pentru aprobarea condiţiilor şi a procedurii de
emitere, suspendare sau retragere a acordului de distribuire şi utilizare a
formularelor cu regim special şi a sigiliilor-crotalii pentru identificarea
pomilor de Crăciun.
(2)Până la intrarea în vigoare a
Hotărârii Guvernului nr. 470/2014, ITRSV, la solicitarea emitenţilor de documente cu
regim special, vor elibera pentru profesioniştii din toate judeţele acorduri de
distribuire şi utilizare pentru obţinerea formularelor de avize de însoţire a
materialelor lemnoase, având modelul prevăzut de această hotărâre, în
condiţiile prevăzute la art. 11.
(3)Documentele cu regim special
prevăzute la alin. (2) se emit în raport cu perioada din an rămasă de la
intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 470/2014 şi nu pot fi utilizate decât după intrarea în vigoare
a acesteia.
(4)Modelul acordului de distribuire şi
utilizare pentru documentele cu regim special prevăzute la alin. (2) este
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.
(5)Emiterea şi eliberarea acordului de
distribuire şi utilizare pentru documentele cu regim special prevăzute la alin.
(2) se fac de către ITRSV, la solicitarea utilizatorilor documentelor; acordul
va fi generat în SUMAL de către ITRSV prin utilizarea aplicaţiei ce se pune la
dispoziţie de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(la
data 11-sep-2014 Art. 10, alin. (4) din capitolul V completat de Art. I,
punctul 7. din Ordinul 728/2014 )
a)cerere scrisă în care precizează tipurile de formulare
cu regim special solicitate, purtând ştampila rotundă, numele, prenumele şi
semnătura persoanei care reprezintă în mod oficial persoana juridică
solicitantă;
b)copia legalizată a certificatului de înregistrare emis
de oficiul registrului comerţului şi codul unic de înregistrare;
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (1), litera B. din capitolul V modificat de
Art. I, punctul 8., litera A. din Ordinul 728/2014 )
d)atestatul de exploatare, în cazul operatorilor
economici care au ca obiect de activitate exploatările forestiere;
g)borderoul documentelor cu regim special utilizate şi
exemplarele documentelor cu regim special neutilizate sau anulate;
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (1), litera G. din capitolul V modificat de
Art. I, punctul 8., litera A. din Ordinul 728/2014 )
i)certificatul constatator emis de oficiul registrului
comerţului în care trebuie să fie înscrise sediul, punctele de lucru şi
activităţile pentru care profesioniştii solicită obţinerea acordului prevăzut
la art. 10.
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (1), litera H. din capitolul V completat de
Art. I, punctul 9. din Ordinul 728/2014 )
(2)În cazul emiterii primului acord nu
este necesară prezentarea de către persoana juridică solicitantă a documentelor
prevăzute la alin. (1) lit. e) şi g).
a)pentru masa lemnoasă contractată de un operator
economic, inclusiv din vegetaţia forestieră de pe terenuri din afara fondului
forestier naţional, în baza unui contract de vânzare-cumpărare masă lemnoasă pe
picior, la solicitarea acestuia;
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (3), litera A. din capitolul V modificat de
Art. I, punctul 8., litera B. din Ordinul 728/2014 )
b)în baza unui APV sau a unei liste de APV, pentru masa
lemnoasă exploatată în regie proprie de către ocoalele silvice sau prin
prestări de servicii silvice, pentru masa lemnoasă care va fi exploatată, în
condiţiile legii, din fondul forestier proprietate privată a persoanelor
fizice; solicitarea acordului de distribuire şi utilizare se face de către
ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice pentru fondul
forestier din care se exploatează masa lemnoasă respectivă;
c)în baza unui APV sau a unei liste de APV pentru
materialele lemnoase care se achiziţionează pe bază de borderou din
proprietatea privată a persoanelor fizice, inclusiv din vegetaţia forestieră de
pe terenuri din afara fondului forestier naţional; solicitarea acordului de
distribuire şi utilizare se face de către ocolul silvic care asigură
administrarea sau serviciile silvice.
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (3), litera C. din capitolul V modificat de
Art. I, punctul 8., litera B. din Ordinul 728/2014 )
d)pentru materialele lemnoase confiscate/reţinute în
vederea confiscării, pe raza de activitate a ocolului silvic care a înregistrat
în SUMAL procesul-verbal de confiscare; solicitarea acordului de distribuire şi
utilizare se face de către ocolul silvic respectiv;
e)pentru materialele lemnoase comercializate în incinta
pieţelor, târgurilor, oboarelor, a burselor de mărfuri şi altele asemenea
autorizate şi pentru cele care nu au fost comercializate în incintă şi care
urmează a fi transportate spre o altă destinaţie; solicitarea se face de către
administraţia acestora.
(la
data 11-sep-2014 Art. 11, alin. (3), litera C. din capitolul V completat de
Art. I, punctul 10. din Ordinul 728/2014 )
(4)La stabilirea numărului avizelor de
însoţire prevăzute la art. 6 lit. b) din Normele referitoare la provenienţa,
circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de
depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn
rotund, precum şi a unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20
octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc
pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 470/2014, care fac obiectul acordului de distribuire şi
utilizare prevăzut la art. 10 din prezenta metodologie, se ia în calcul numărul
mediu lunar de avize emise de operatorii economici pe ultimele 12 luni, iar în
cazul operatorilor economici nou-înfiinţaţi, se alocă câte unui bloc de
formulare de avize de însoţire secundare pentru materialele lemnoase, altele
decât cherestele şi/sau cherestele, după caz, pentru fiecare
gestiune/activitate specifică.
(5)Numărul blocurilor de avize de
însoţire şi a registrelor de evidenţă care fac obiectul acordului de
distribuire şi utilizare se înscrie de către ITRSV pe acordul eliberat.
(1)Rezultatele testării asupra
implementării SUMAL vor fi folosite la elaborarea metodologiei privind
organizarea şi funcţionarea SUMAL, obligaţiile utilizatorilor SUMAL, precum şi
structura şi modalitatea de transmitere a informaţiilor standardizate,
prevăzută la art. 3 alin. (11) din Hotărârea Guvernului nr. 470/2014.
(2)În perioada testării prevăzute la
art. 6, Departamentul şi ITRSV vor prelua observaţiile formulate de
participanţi, care vor fi analizate de direcţiile de specialitate din
Departament şi de specialiştii IT în vederea îmbunătăţirii reglementărilor şi a
aplicaţiilor SUMAL utilizate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu